Curriculum Career Education Grade 3

Subject: 
Career Education
Grade: 
Grade 3
Big Ideas: 
Confidence develops through the process of self-discovery.
Strong communities are the result of being connected to family and community and working together toward common goals.
Effective collaboration relies on clear, respectful communication.
Everything we learn helps us to develop skills.
Communities include many different roles requiring many different skills.
Learning is a lifelong enterprise.
 
Curricular Competencies: 
  • Identify and appreciate their personal attributes, skills, interests, and accomplishments
  • Recognize the importance of positive relationships in their lives
  • Share ideas, information, personal feelings, and knowledge with others
  • Work respectfully and constructively with others to achieve common goals
  • Recognize the importance of learning in their lives and future careers
  • Set and achieve realistic learning goals for themselves
  • Identify and appreciate the roles and responsibilities of people in their schools, families, and communities
  • Demonstrate effective work habits and organizational skills appropriate to their level of development
  • Recognize the basic skills required in a variety of jobs in the community
Curricular Competencies Elaborations: 
  • effective work habits: include completing assignments and staying on task
Concepts and Content: 
  • Personal Development
    • goal-setting strategies
    • risk taking and its role in self-exploration
  • Connections to Community
    • cultural and social awareness
    • roles and responsibilities at home, at school, and in the local community
    • jobs in the local community
Concepts and Content Elaborations: 
  • goal-setting strategies: Examples:
    • Identify steps required to help achieve short-term goals
    • Identify sources of support at home, at school, and in the community
  • risk taking: Examples:
    • Try a new activity
    • Make a new friend
    • Volunteer to ask/answer a question
    • Speak in front of others 
  • cultural and social awareness: achieved by exploring self-identity, acknowledging cultural differences, honouring indigenous traditions
Status: 
Update and Regenerate Nodes
Big Ideas FR: 
La confiance s’acquiert par le processus de la découverte de soi.
Les communautés fortes sont le fruit de liens tissés avec la famille et la communauté ainsi que d’efforts concertés pour atteindre des buts communs.
La collaboration efficace repose sur une communication claire et respectueuse.
Tout ce que nous apprenons nous aide à acquérir des habiletés.
Il existe dans les communautés un grand nombre de rôles variés nécessitant un large éventail de compétences.
L’apprentissage est un processus qui se poursuit tout au long de la vie.
 
competencies_fr: 
  • Décrire et apprécier ses qualités et ses intérêts personnels, ses habiletés et ses réalisations
  • Prendre conscience de l’importance d’avoir des relations positives dans sa vie
  • Faire part de ses idées, de ses sentiments, de ses connaissances et de renseignements acquis
  • Travailler avec d’autres de manière respectueuse et constructive à l’atteinte d’objectifs communs
  • Prendre conscience de l’importance de l’apprentissage dans sa vie et dans ses activités professionnelles futures
  • Se fixer des objectifs d’apprentissage réalistes et les atteindre
  • Répertorier et apprécier à leur juste valeur les rôles et responsabilités de membres de la famille ou de la communauté et du personnel de l’école
  • Montrer qu’il possède des habitudes de travail efficaces et des habiletés organisationnelles conformes à son niveau de développement
  • Reconnaître les compétences essentielles à divers emplois au sein de la communauté
Curricular Competencies Elaborations FR: 
  • habitudes de travail efficaces : comprend, entre autres, rester concentré sur sa tâche et terminer ses travaux
content_fr: 
  • Développement personnel
    • les stratégies d’établissement d’objectifs
    • la prise de risque et son rôle dans le travail d’autorévélation
  • Liens avec la communauté
    • la conscience culturelle et sociale
    • ses rôles et responsabilités à la maison, à l’école et dans la communauté locale
    • les emplois existant dans la communauté locale
content elaborations fr: 
  • Stratégies d’établissement d’objectifs : Exemples :
    • Déterminer les mesures à prendre pour parvenir à atteindre des objectifs à court terme
    • Relever les sources de soutien à la maison, à l’école et dans la communauté
  • Prise de risque : Exemples :
    • Essayer une nouvelle activité
    • Se faire un nouvel ami
    • Poser une question ou répondre à une question spontanément
    • Parler devant les autres
  • Conscience culturelle et sociale : s’acquiert en se livrant à un travail d’autorévélation, en acceptant les différences culturelles et en respectant les traditions autochtones
PDF Only: 
No
PDF Grade-Set: 
k-12
Curriculum Status: 
2016/17
Has French Translation: 
Yes