Subject
Grade
Concept/Content
commonly used vocabulary and sentence structures for communication in past, present, and future time frames:
- various types of questions
- sequences of events
- degrees of likes and dislikes
- hopes, dreams, desires, and ambitions
- opinions about familiar topics
Elaboration
for example, J’ai étudié pour mon test hier soir; Il faisait des sports quand il était jeune; Elles ne sont pas à l’école aujourd’hui; Nous allons regarder un film demain
for example:
- intonated questions (e.g., Tu as faim?)
- Est-ce que questions (e.g., Est-ce que tu as faim?)
- inversion questions (e.g., As-tu faim?)
- questions using different interrogative words (e.g., Comment…?; Où…?; Pourquoi…?)
using words that indicate sequence (e.g., premièrement, en premier, tout d’abord, deuxièmement, après, ensuite, troisièmement, finalement, dernièrement, enfin)
for example, J’aime…; J’aime bien…; J’adore…; Je n’aime pas…; Je n’aime pas du tout…; Je déteste…
for example, Je veux…; J’aimerais…; Je vais…; J’aurai…; Je finirai…
keywords
past, present, and future
questions
sequences
likes and dislikes
hopes, dreams, desires, and ambitions