c/c_Core French_Grade 9_Structures de phrase et vocabulaire courants pour communiquer au passé, au présent et au futur :divers types de questionsdes descriptions d'objets, de gens, de lieux et d'intérêts personnelsdes comparaisons et des contrastesde

Subject
Grade
Concept/Content
commonly used vocabulary and sentence structures for communication in past, present, and future time frames:
  • various types of questions
  • descriptions of items, people, places, and personal interests
  • comparisons and contrasts
  • sequences of events
  • simple needs
  • opinions about familiar topics
  • cultural aspects of communities
Elaboration
Students should know that sentences change according to when events occur (i.e., a change in time frame requires a change in wording); for example, J’ai étudié pour mon test hier soir; Elles ne sont pas à l’école aujourd’hui; Nous allons regarder un film demain.
  • intonated questions (e.g., Tu as faim?)
  • Est-ce que questions (e.g., Est-ce que tu as faim?)
  • inversion questions (e.g., As-tu faim?)
  • questions using different interrogative words, (e.g., Comment…?; Où…?; Pourquoi…?)
using expressions such as aussi, mais, plus que, aussi que, moins que, plus de, autant de, moins de
using words that indicate sequence (e.g., premièrement, deuxièmement, après, ensuite, troisièmement, finalement)
 for example, activities, celebrations, clothing, dance, First Peoples regalia, festivals, food, history, land, music, practices, protocol, rituals, traditions
keywords
past, present, and future
questions
comparisons and contrasts
sequences
cultural aspects