Curriculum Applied Design, Skills, and Technologies Kindergarten

Subject: 
Applied Design, Skills, and Technologies
Grade: 
Kindergarten
Big Ideas: 
Designs grow out of natural curiosity.
Skills can be developed through play.
Technologies are tools that extend human capabilities.
 
Curricular Competencies: 
Applied Design
  • Ideating
    • Identify needs and opportunities for designing, through exploration
    • Generate ideas from their experiences and interests
    • Add to others’ ideas
    • Choose an idea to pursue. 
  • Making
    • Choose tools and materials
    • Make a product using known procedures or through modelling of others
    • Use trial and error to make changes, solve problems, or incorporate new ideas from self or others
  • Sharing
    • Decide on how and with whom to share their product
    • Demonstrate their product, tell the story of designing and making their product, and explain how their product contributes to the individual, family, community, and/or environment
    • Use personal preferences to evaluate the success of their design solutions
    • Reflect on their ability to work effectively both as individuals and collaboratively in a group
Applied Skills
  • Use materials, tools, and technologies in a safe manner in both physical and digital environments
  • Develop their skills and add new ones through play and collaborative work
Applied Technologies
  • Explore the use of simple, available tools and technologies to extend their capabilities
Curricular Competencies Elaborations: 
  • Ideating: forming ideas or concepts
  • product: for example, a physical product, a process, a system, a service, or a designed environment
  • share: may include showing to others, use by others, giving away, or marketing and selling
  • technologies: things that extend human capabilities (e.g., scissors) 
Status: 
Update and Regenerate Nodes
Big Ideas FR: 
Les concepts découlent de la curiosité naturelle.
Les compétences peuvent être développées par le jeu.
Les technologies sont des outils qui permettent d’augmenter les capacités humaines.
 
competencies_fr: 
Conception appliquée
  • Concevoir des idées
    • Par l'exploration, déceler des besoins et des occasions de conception appliquée.
    • Formuler des idées à partir de ses expériences vécues et de ses intérêts.
    • Développer les idées des autres.
    • Choisir une idée à développer
  • Réaliser
    • Choisir des outils et des matériaux.
    • Réaliser un produit en se servant de méthodes connues, ou en prenant exemple sur d’autres.
    • Employer l’approche essais-erreurs pour apporter des modifications, résoudre des problèmes, ou incorporer ses nouvelles idées ou celles d’autres personnes.
  • Présenter
    • Déterminer comment et à qui présenter son produit.
    • Faire une démonstration de son produit, en relater la conception et la réalisation et expliquer en quoi son produit est utile à l’individu, à la famille, à la communauté ou à l’environnement.
    • S’appuyer sur ses préférences personnelles pour évaluer le succès de son concept.
    • Réfléchir sur sa capacité à travailler efficacement aussi bien seul qu’en faisant équipe avec d’autres.
  • Compétences pratiques
    • Utiliser les matériaux, les outils et les technologies de manière sécuritaire, tant dans des environnements physiques que numériques.
    • Développer ses compétences pratiques et en acquérir de nouvelles par le jeu et le travail coopératif.
  • Technologies appliquées
    • Étudier la possibilité d’utiliser des outils et des technologies simples afin d’accroître ses capacités.
Curricular Competencies Elaborations FR: 
  • Concevoir des idées : formuler des idées ou des concepts
  • Produit : par exemple, un produit physique, un processus, un système, un service, ou un environnement conçu
  • Présenter : peut signifier, notamment, montrer ou donner; faire utiliser à d’autres; ou préparer la commercialisation et la vente
  • Technologies : objets qui augmentent les capacités humaines (p. ex.  des ciseaux)
PDF Only: 
No
PDF Grade-Set: 
k-9
Curriculum Status: 
2016/17
Has French Translation: 
Yes