Exploration des technologies 10

Curriculum Technology Explorations Grade 10 Technology Explorations 10 is designed to provide flexibility for teachers and students while ensuring that the rigorous provincial curriculum standards are met. Based on students’ interests and strengths and on course offerings, teachers may use Curricular Competencies from Technology Explorations 10 with a combination of Content provided from technology education in other areas. It is expected that at least six topics from the Content column will be selected from at least two curricular areas to best meet the needs of the students. Note that the origin of each Content learning standard in Technology Explorations 10 is provided in parentheses.Examples of Content learning standards:
  • drafting styles, including perspective, mechanical drafting, and architectural drawing (Drafting 10)
  • techniques for stock breakout and woodworking using a variety of tools and equipment, including stationary power equipment (Woodwork 10)
  • construction sequences involved in making a working circuit (Electronics and Robotics 10)
Le programme Explorations des technologies – 10e année est conçu de façon à offrir une certaine souplesse aux enseignants et aux élèves, ainsi qu’à répondre aux normes rigoureuses des programmes d’études. Les enseignants peuvent, selon les intérêts et les points forts des élèves ainsi que les offres de cours, combiner les compétences disciplinaires du programme Explorations des technologies – 10e année avec le contenu des programmes d’études technologiques. Pour bien répondre aux besoins des élèves, les enseignants devraient sélectionner au moins six sujets de la colonne Contenu dans au moins deux programmes d’études . Notez que l’origine de chaque norme d’apprentissage liée au contenu dans le programme Explorations des technologies – 10e année est indiquée entre parenthèses.Exemples de normes d’apprentissage liées au contenu :
  • Styles de dessin technique, notamment le dessin en perspective, le dessin aux instruments et le dessin architectural (Dessin technique – 10e année)
  • Techniques de découpe et de travail du bois à l’aide de divers outils, dont le matériel électrique fixe (Travail du bois – 10e année)
  • Ordre des étapes de la fabrication d’un circuit (Électronique et robotique – 10e année)
o-o-o

Big Ideas

Grandes idées

Compétences disciplinaires

o-o-oo-o-o
o-o-oo-o-o

Conception

o-o-oo-o-o

Compétences pratiques

o-o-oo-o-o

Technologies appliquées

Contenu